Janssen & Janssen - Corporate website
Van helder structuur- en contentplan naar succesvolle website
Een incasso & gerechtsdeurwaarders bureau met een persoonlijk karakter en een samenwerkingsmentaliteit? Dat zijn niet de eerste kenmerken waar je aan denkt misschien. Dat wakkerde dan ook ons enorme enthousiasme aan voor dit mooie project! De uitdaging lag vooral in het structuur en vorm geven aan de enorme hoeveelheid informatie. En dat gericht op twee toch wel heel verschillende doelgroepen. Hoe we dit aangepakt hebben vertellen we je graag.
De highlights van de Janssen & Janssen website
De website van Janssen & Janssen richt zich tot verschillende type bezoekers die op een 'eigen' manier aangesproken willen worden. Heel belangrijk zijn natuurlijk de klanten en - zeker zo belangrijk - potentiële nieuwe klanten. Maar in het geval van Janssen & Janssen wordt de website ook veel bezocht juist door de klant van de klant; de debiteuren dus.
Employer branding
Ook is in deze tijd 'employer branding' erg belangrijk. Want iedereen zoekt net de juiste persoon voor de job. Heldere, visuele vacatures en goed laten zien wie je als bedrijf bent, helpt daarbij natuurlijk enorm.
Op de Janssen & Janssen website heeft de bezoeker het gevoel heel natuurlijk door de website heen te klikken. Aan dit schijnbaar moeiteloos navigeren ligt een goed doordacht structuur en contentplan ten grondslag. We hebben bij WHITE een 'content first' aanpak. We denken graag eerst na over wat we willen vertellen, aan wie en op welke manier we dit zo helder en aantrekkelijk mogelijk kunnen presenteren. Het gaat ons daarbij niet om de exacte bewoordingen; dat laten we graag aan de tekstschrijver over. Maar we denken vooraf de gehele structuur van de website uit.
Toegankelijk en een persoonlijk karakter
In het geval van Janssen & Janssen hebben we bijvoorbeeld een heldere scheiding gemaakt in een gedeelte van de website voor de klant (zakelijk) en een apart gedeelte voor de klant van de klant (betalen). Dit zie je bijvoorbeeld terug in een heldere scheiding in het menu. En hoewel de hele website duidelijk één lijn vormt qua presentatie, zie je bij het 'betalen' gedeelte toch een meer informatieve opzet. Terwijl we bij het 'zakelijke' gedeelte ons wat meer richten op toegankelijkheid en een persoonlijk karakter. Je kunt zien dat alle content op de website verzorgd is vormgegeven.
De website biedt rijke manieren om op allerlei logische plekken actualiteiten te presenteren. We laten direct zien op welke branches Janssen & Janssen zich richt en welke diensten ze aanbieden. Maar ook presenteert het bedrijf zich als een echte kennispartner met relevant nieuws, interessante cases en whitepapers. Bovendien worden er trainingen en opleidingen aangeboden. De vestiging pagina's geven natuurlijk overzichtelijk de contact gegevens weer, maar presenteert Janssen & Janssen ook - zonder veel woorden - als een grote, landelijke speler.
Zoals je leest... overal is over nagedacht en alles was mogelijk mede door het bouwen van de website op het flexibele Craft CMS.
Antoon Donkers - Algemeen Directeur