Instellingen

In dit hoofdstuk beschrijven we de inrichting van een status, beknopt de integratiemogelijkheden en waar je error logs kunt vinden.

# Statussen

Via het menu Forms>Instellingen>Statussen kom je uit bij de overzichtspagina. Hier kun je alle statussen vinden die aangemaakt zijn. Klik op de naam van de status om uit te komen bij de detailpagina van een specifieke status.

Maak via de rode knop New Status rechtsboven de pagina een nieuwe status aan.

nieuwe status.

# Naam

Geef de status een naam.

# Handle

De handle wordt automatisch ingevuld op basis van wat er ingevuld is bij 'naam’. Deze is te overschrijven.

De handle, een afgeleide van de titel van de status, is een soort tag welke als handvat fungeert waarnaar doorverwezen kan worden.

# Color

Geef de status een kleurtje. Aan de kleur is later te zien welke status een inzending heeft.

# Is Default

Zet aan wanneer een ontvangen inzending automatisch deze status moet krijgen.

# Opslaan

Kies Opslaan, Opslaan en doorgaan met bewerken of Opslaan en nog een toevoegen rechtsboven in beeld om de status op te slaan. Na het opslaan kom je bij het het overzicht uit met alle bestaande statussen.

status opslaan.

Je kunt een regel van volgorde veranderen via de 4 bolletjes aan het einde van een regel. Gebruik het kruisje om de regel te verwijderen.

# Integraties

Via het menu Forms>Instellingen>Integrations is het mogelijk Freeform te koppelen aan een externe dienst. Via een API of webhook kan dan automatisch informatie uitgewisseld worden. Omdat een integratie specifiek en heel technisch is gaan we hier verder niet op in. Vraag eventueel aan je website onwikkelaar om een koppeling te realiseren.

# Error logs

Via het menu Forms>Instellingen>Reliability>Error Log kun je eventuele logs bekijken die hier verschijnen wanneer er iets fout is gegaan. In zo’n geval kan een errorlog helpen bij het vinden van de oorzaak van het probleem.

Via de knop Wissen kun je alle logs verwijderen en het tellertje weer op 0 zetten.

errorlog.

In het menu staat een tellertje achter 'Error Log’ zodat je meteen kunt zien wanneer er logs met problemen binnengekomen zijn.

Deze handleiding wordt je aangeboden door WHITE Digital Agency. Bezoek white.nl om meer van ons werk te zien.