Beter voor elkaar - nieuw contentplatform voor de Volksbank

Razendsnelle technische realisatie, beheer en onderhoud

Bij de Volksbank – de Nederlandse bankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS Bank – bekommeren ze zich om meer dan alleen vakkundig geld beheren. Minstens zo zwaar wegen maatschappelijke initiatieven om de ‘gewone’ Nederlander te helpen bij onderwerpen rondom geld. De bank biedt bijvoorbeeld financiële educatie gericht op ouders met kinderen en voert campagne rond verschillende maatschappelijke thema’s. Om klanten én niet-klanten beter met content te bedienen, zocht de bank een aansprekende online omgeving apart van de bestaande website.

Webdevelopment

Technisch up-to-date en veilige website dankzij Craft CMS upgrade en andere optimalisaties

Cloudhosting

Compleet verzorgde technische infrastructuur; van webhosting tot CDN, image processing, on-site search engine en meer

Craft CMS

Veilig en betrouwbaar CMS met volop flexibiliteit voor doorontwikkeling en optimalisatie

Erkende Craft-expertise

Volledig vertrouwen in de kennis en expertise van WHITE als Craft CMS Enterprise Partner

Het vraagstuk voor deze website

“De corporate website van de Volksbank voldeed niet voor onze maatschappelijke doelstelling. Die was namelijk in vrijwel alles gericht op zakelijke doelgroepen – van informatie tot look & feel”, blikt Vincent Troupin terug op zijn eerste tijd als interim propositie marketeer bij de Volksbank. “Mijn filosofie is dat je alleen klanten kunt aanspreken in een inspirerende omgeving. In lijn daarmee besloten we al snel dat voor de ‘Volkskreten’-campagne en klant-content in het algemeen een volledig nieuw platform nodig was onder de naam Beter voor elkaar.”

Vincent somt de belangrijkste wensen op:

  • een omgeving voor inspirerende, ‘snackable’ content en doorklik-links voor verdieping
  • gebruiksvriendelijke zoekfunctie met filters op onderwerp
  • mobile first design (dus optimale responsiveness)
  • een frisse look & feel, afgeleid van een bestaande ‘social’ huisstijl

“Een voorwaarde was ook dat de pagina al binnen enkele maanden gereed moest zijn. We zochten dus een vakkundige partij die razendsnel kon beginnen.”
 

Beter voor Elkaar Migration and new Craft partner Mobile view

Proactief meedenken, vliegensvlug starten

Van alle gesprekken met kandidaten voor de opdracht herinnert Vincent zich vooral de kennismaking met WHITE. “De tip om hen te benaderen kwam van een collega die al fijn met WHITE had gewerkt voor de migratie van de bestaande Volksbank-website. Al snel had ik door dat zij ook weleens dé partij voor deze klus konden zijn: ze snapten direct wat we zochten en dachten heel proactief mee over slimme oplossingen met Craft die ons kosten en tijd zouden besparen. Zo’n klantgerichte houding zie je echt maar zelden.”

Beter voor Elkaar Migration and new Craft partner Mark voor kantoor
Beter voor Elkaar Migration and new Craft partner Tablet and mobile view
Beter voor Elkaar Migration and new Craft partner Marloes en Bjorn sfeerbeeld

Samenwerking de Volksbank – WHITE

“Ik werk al acht jaar als interimmer in dit vak en heb al met heel wat bureaus gewerkt. Dat een traject zó soepel verloopt, heb ik echt niet vaak meegemaakt”, blikt Vincent terug. “Wat je goed merkt bij WHITE, is dat ze met hun kennis van Craft razendsnel kunnen werken én maatwerk kunnen leveren. Zo blijven de kosten vriendelijk en de doorlooptijd gering. Ook de nazorg hebben zij goed geregeld. Sinds de klus is geklaard, kunnen we WHITE blijven benaderen voor vragen en helpen ze ons snel en adequaat. Ik kan echt alleen maar zeggen dat alles boven verwachting is gegaan.” Vincent Troupin, Propositie Marketeer
Beter voor Elkaar Migration and new Craft partner 3 squares