WHITE Digital Agency herontwikkelt de website en portals van 's werelds grootste kunst- en antiekbeurs TEFAF in Craft CMS. Belangrijkste winst voor galeries, partners en leveranciers is de digitalisering van alle services en diensten in de portal en de koppeling met Salesforce. TEFAF (The European Fine Art Fair) organiseert elk jaar ’s werelds meest prestigieuze beurs voor kunst en antiek in Maastricht en New York. De beurzen trekken zo’n 100.000 bezoekers. TEFAF selecteert voor de beurs zo’n 300 van de meest vooraanstaande galeries en dealers ter wereld. Bij de organisatie werken 25 specialisten.
Een compleet nieuw design die de internationale allure van TEFAF representeert met focus op optimale toegankelijkheid via smartphone
Website en portals zijn ontwikkeld met Craft CMS; daarmee zijn ze toekomst proof vanwege de modulaire opbouw en schaalbaarheid
Een soepele migratie van enkele honderden contentpagina's en duizenden user accounts van de oude website naar het nieuwe Craft CMS platform
Optimaal gebruiksgemak dankzij een realtime koppeling tussen Craft CMS en Salesforce voor datasynchronisatie van en naar de website en portals
CTO bij TEFAF: “In september 2021 besloten we het bezoekersdeel en de portal van onze website een forse update te geven. De portal is het beveiligde deel van de site waar de galeries, dealers en alle dienstverleners voor onze beurzen online hun zaken regelen. Denk aan kwaliteitsbeoordelingen, logistiek, standbouw, catering en beveiliging. De website moest klaar zijn op 25 juli 2022, na de beurs in New York.
Onze drie belangrijkste wensen waren:
Benieuwd naar de uitdagingen die TEFAF heeft ervaren tijdens de ontwikkeling van hun nieuwe digitale platform en waarom zij kozen voor WHITE? In onderstaande video vertellen Gilian (Director Of Technology van TEFAF) en Mattijs (CEO van WHITE Digital Agency) aan host Ronald ter Voert over hun samenwerking en de impact van de digitale transformatie.
“Uit technisch marktonderzoek kwam Craft CMS als interessante optie naar voren. Wat ons aansprak was het gebruik van bewezen technologie, de modulaire opbouw, talrijke functionaliteiten en snelle schaalbaarheid. WHITE kwam al snel in beeld als partner. Dat ze Craft Enterprise Partner zijn, was voor ons een garantie voor de beste technische expertise. Vanaf het eerste contact voelden we een persoonlijke klik en vertrouwen; een blijk van de sociale skills die we zochten.”
“We besloten beide beurzen in 2022 te doen met de bestaande website en onze toenmalige partner. Parallel daaraan startten we de samenwerking met WHITE. Zij bouwden tussen november 2021 en juli 2022 de nieuwe TEFAF-website. Dat hield in:
“WHITE heeft de website volgens planning opgeleverd. Daarmee hebben we een enorme verbeterslag gemaakt in techniek, design en toegankelijkheid waarvan vooral de galeries, partners en leveranciers profiteren. Zij kunnen nu hun dagelijkse business op en rond de beurs in de portal regelen. Dankzij de koppelingen van Craft CMS aan CRM-systeem Salesforce en betalingssystemen Stripe en Mollie kunnen ze nu ook hun financiële transacties registreren.”
“Vooral het vetting process gaat op de nieuwe website veel efficiënter. Dit proces – waarbij experts alle kunstvoorwerpen vóór de beurs achter gesloten deuren beoordelen – is cruciaal voor TEFAF. Daar waar dit eerst op papier gebeurde, verloopt het nu volledig digitaal met een geïntegreerde vetting-oplossing die is geoptimaliseerd voor tablets en gekoppeld aan de portals. Het beheer en onderhoud van de website gebeurt veel efficiënter omdat WHITE daarvoor ons enige aanspreekpunt is.”
De kunstwereld zoekt actief naar manieren om jongere generaties enthousiast te maken voor oude kunst. TEFAF speelt hierop in door het aandeel moderne en hedendaagse kunst te vergroten, dat inmiddels zo’n 30% van het totale aanbod vormt. Om startende verzamelaars wegwijs te maken, ontwikkelde WHITE Digital Agency de Insider’s Collecting Guide — een interactieve kaart die kunstwerken tot €20.000 uitlicht. Deze gids maakt deel uit van TEFAF’s Emerging Collector Program en is exclusief toegankelijk op uitnodiging.
De samenwerking met WHITE verloopt vanaf het begin goed en plezierig
Dat ons eigen TEFAF-team positief is gestemd en merkt dat dingen echt verbeteren, vind ik naast de techniek de belangrijkste winst. De samenwerking met WHITE verloopt vanaf het begin goed en plezierig, processen zijn helder en de lijnen kort. Onze wekelijkse overleggen zijn altijd ontspannen, maar ook zakelijk en to the point. Bij technische vragen kunnen we altijd bij WHITE terecht, ook met onverwachte verzoeken. Ze zijn merkbaar in control en houden ons van alle aspecten op de hoogte. Met WHITE hebben we eindelijk een IT-partner om technische zaken bij neer te leggen en waarmee we onze website de komende jaren verder gaan ontwikkelen.
Gilian Baracs
Director of Technology
Ga naar tefaf.com
Mattijs de Nooijer
Founder & Business analyst