Verstandig omgaan met geld kun je niet jong genoeg leren. Vanuit die gedachte biedt Stichting Eurowijs voor alle groepen van het basisonderwijs, speciaal onderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs gratis lesmateriaal aan om kinderen goed te leren omgaan met geld. De website van Eurowijs, waar docenten onder meer fysiek én digitaal lesmateriaal kunnen bestellen, was qua look & feel en op meerdere functionele onderdelen aan een verbeterslag toe.
Compleet herontwerp van bestaand design voor dynamischere en frissere look & feel voor modernere beleving
Grote hoeveelheid historische data gemigreerd naar nieuwe platform voor vertrouwde en herkenbare gebruikservaring
Vervanging oude systeem door nieuwe Craft-setup voor eenvoudig en toekomstbestendig beheer en up-to-date security
Gebruiksvriendelijk bestelsysteem voor fysieke én digitale lesmaterialen inclusief dashboard voor gedetailleerd besteloverzicht
“We doen al zoveel digitaal. En toch kiest maar liefst 98% van de leerkrachten bewust voor fysiek lesmateriaal”, vertelt Hilde Krens, Directeur van Stichting Eurowijs. “Bewezen is dat lesstof uit een schrift of boek nu eenmaal beter beklijft bij kinderen. Het schrijven in de werkboekjes stimuleert en activeert de hersenontwikkeling van kinderen. Het lesmateriaal slaat aan. Het is echt leuk om te zien dat wat tien jaar geleden begon als een ruw idee, is uitgegroeid tot een complete leerlijn die honderdduizenden leerlingen jaarlijks volgen.”
Juist hierom was de Eurowijs-website toe aan een frisse blik, legt Hilde uit. “Bij het succes dat we zijn, hoort een aantrekkelijke, toegankelijke en duidelijke website die op alle onderdelen optimaal functioneert, zodat leerkrachten gemakkelijk en gratis hun lesmateriaal kunnen bestellen of downloaden.” Vooraf formuleerde ze haar wensen:
Hilde vertelt dat ze voor de eerste gesprekken over de opdracht langsging bij het kantoor van WHITE in Valkenswaard. “Ik leidde daar onder meer de developer door de ‘achterkant’ van onze portal, want die moest hij eerst leren kennen. Ook de designer van WHITE schoof daarbij aan. De gesprekken waren heel prettig en het verraste me hoe snel zij beiden begrepen wat ik zocht. Met snelle schetsen maakten ze direct concreet wat ik tussen m’n oren had zitten. Na die twee dagen voerde ik vooral Teams-gesprekken met ze voor het bespreken van tussenversies en feedback.
De vernieuwde website voor Stichting Eurowijs is live en Hilde is zeer tevreden over het proces én het resultaat. “Niet alleen de algehele look & feel is veel frisser, ook de opmaak van het bestelsysteem voor de lesmaterialen oogt veel overzichtelijker. Bezoekers zien nu beter wat ze bestellen waarbij een duidelijke splitsing is gemaakt tussen fysiek en digitaal materiaal, want we bieden nog steeds beide opties aan. Een ander belangrijk aspect van de bestelpagina is dat persoonsgegevens bij een bestelling altijd veilig zijn. Bestelgegevens moeten daarom versleuteld worden verstuurd naar de verzendpartij. Ook dat heeft WHITE uitstekend ingebouwd.”
De optimalisatie van het dashboard vindt Hilde perfect gedaan. “Er waren wat problemen mee, maar WHITE heeft dit echt helemaal rechtgetrokken. Alle data die we vanaf het begin hebben verzameld, zijn bij de update meegenomen. Doordat alle binnenkomende bestellingen nu overzichtelijk in het dashboard staan, heb ik sneller een nauwkeurig overzicht van bestellingen, het aantal leerlingen die we met het lesmateriaal bereiken en waar deze leerlingen zich in Nederland bevinden. Dat is belangrijk, want hierop baseer ik mijn resultaten en de inkopen voor bevoorrading die daaruit volgen.”
WHITE is deskundig in techniek, creatief in oplossingen en prettig in de samenwerking
Iedereen loopt hard voor je en vanaf de eerste kennismaking voelde ik me welkom. Er is oprechte interesse in wat we doen. Het team heeft zich niet alleen verbonden aan het project, maar ook aan onze maatschappelijke missie. De kennis die WHITE in huis heeft is enorm. Hun webdevelopers en designers snappen waar het inhoudelijk én technisch om gaat. Ik vind het bewonderenswaardig hoe ze al bij één blik onder de motorkap vrijwel direct zien hoe iets zit en hoe ze het moeten aanpakken.
Hilde Krens
Directeur Stichting Eurowijs
Ga snel naar eurowijs.nl
Marloes de Nooijer
COO & Client relations